دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1398 - 19:23
‌مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

 افراد فاقد پوشش بیمه باید به دفاتر پیشخوان و یا سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه سلامت همگانی برای آحاد جمعیت کشور، اجباری شد و در مرحله و گام اول، به‌صورت تشویقی عمل می‌کنیم و افراد فاقد پوشش بیمه در مدت 6 ماه، باید به دفاتر پیشخوان و یا سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند
کد خبر : 443506
2620970.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، طاهر موهبتی در حاشیه آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه دولت، پوشش بیمه سلامت همگانی برای آحاد جمعیت کشور، اجباری شد و در مرحله و گام اول، به‌صورت تشویقی عمل می‌کنیم و افراد فاقد پوشش بیمه در مدت 6 ماه، باید به دفاتر پیشخوان و یا سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند و در این مدت می توانند از تسهیلات دولت برای رایگان شدن بیمه در صورتی‌که تمکن مالی نداشته باشند، استفاده کنند.
وی افزود: افراد فاقد پوشش بیمه که به دفاتر پیشخوان یا سایت بیمه سلامت مراجعه می‌کنند و تمکن مالی دارند، طبیعی است که باید سرانه حق بیمه خود را پرداخت کنند و این افراد حتماً باید توجه داشته باشند که برخلاف دوران گذشته، دوران انتظار را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم، یعنی اگر در دوران گذشته، فردی تمکن مالی داشت و بر روی تخت بیمارستان، بیمه می شد، امروز حتماً باید قبل از آن، نسبت به بیمه کردن خود اقدام کند تا اگر دچار بیماری و حادثه شد، بیمه از او حمایت کند.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: بر اساس یارانه متقاطع، غنی برای فقیر، سالم برای بیمار و جوان برای سالمند، باید پرداخت کنند، اما گروه‌هایی که تمکن مالی نداشته باشند و در دهک‌های درآمدی 1، 2 و 3 قرار داشته باشند، پس از استعلام از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف یک ماه، تمام حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود و یا به عبارت دیگر، تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.
مهندس موهبتی خاطرنشان کرد: چنانچه افراد فاقد پوشش بیمه در دهک‌های درآمدی 4 باشد و درآمد خانوار بین 40 تا 100 درصد حقوق باشد، 50 درصد از حق بیمه توسط بیمه پرداخت می‌شود و افراد در سایر دهک‌های درآمدی باید حق بیمه را به طور کامل پرداخت کنند.
وی یادآور شد: اصل فراموش شده یارانه متقاطع برای اولین بار بعد از 25 در سال در کشور احیا شد. وقتی اجازه می‌دهید که هر کسی با هر توانایی مالی بر روی تخت بیمارستان بیمه شود، طبیعی است که پوشش حداکثری بیمه نداریم و بارها خبرنگاران عنوان می‌کردند که بیمه در نقش حمایتی ظاهر می‌شود اما از امروز علاوه بر پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی، یارانه متقاطع را خواهیم داشت.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: با توجه به این‌که در اواسط سال قرار داریم، بودجه خاصی برای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی برای سازمان بیمه سلامت پیش بینی نشده، اما همان‌گونه که معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت تأکید کردند، در شرایط خاص، توجه ویژه دولت به بیمه سلامت، به‌عنوان اولویت اول تجسم پیدا خواهد کرد و در بودجه سال 99 باید اعتبارات مورد نیاز این طرح در نظر گرفته شود که می‌تواند از محل هدفمندی یارانه‌ها یا مالیات بر ارزش افزوده تأمین شود.
مهندس موهبتی اضافه کرد: امیدوارم با حمایتی که سازمان برنامه و بودجه از سازمان بیمه سلامت داشته و خواهد داشت و با توجه به شرایط ویژه کشور در محدودیت‌های مالی، اگر اعتبارات این سازمان را 110 درصد تخصیص دهند، هیچ مشکلی در پوشش افراد جدید در سال آینده نخواهیم داشت اما این نگرانی‌ها، باید در دولت حل شود.
وی تأکید کرد: بنده به‌عنوان مسئول بیمه از مردم می‌خواهم که منتظر حادثه یا بیماری نباشد و همان‌گونه که برای بیمه خودروی خودشان اهمیت قائل هستند برای سلامتی خود نیز چنین اهمیتی قائل باشند، چراکه با قیمت‌های تمام شده چند میلیونی خدمات درمانی، ممکن است گرفتار فقر و مشکلات مالی عدیده‌ای شوند.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، حدود 10 درصد از جمعیت ایران معادل 8 میلیون نفر فاقد پوشش بیمه هستند و به نظر می‌رسد بین 6 تا 7 میلیون نفر هستند که تاکنون برای پوشش بیمه‌ای خود اقدامی نکرده‌اند.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب